Sunday, March 27, 2011

walimatul urus

last week,aku pergi kenduri.normal lah pergi kenduri kan.semua org biasa.apa yang luar biasa sikit bila kena jadi pengapit.haaa,sbb tu nak tulis jugak dalam blog.ni bagi aku lah.mana laa aku penah ada experience benda benda macam ni.tp kawan punya pasal,tak apa lah.:)

kenduri tu hari sabtu minggu lepas,26 march 2011.baru 5 hari lepas,fresh lagi.so not too late to wish selamat pengantin baru asri&fadhilah,may your joy last forever.congratulations!:))

congratulation to a wonderful couple!


macam biasa lah,tugas pengapit bermula bila pengantin lelaki datang.lebih kurang 1.30tgh hari rombongan sebelah lelaki sampai.

pengantin mmg relax,siap main peace peace lagi.suka ehhhhh.


kami pun pergi lah jemput kat depan rumah,spatutnya ada payung.tp time time tu pulak payung hilang tak kemana.panas nak mampos.berasap kepala aku.nasib baik ada kipas,boleh gak guna untuk kipas kipas and tutup muka.sampai sorang makcik tu siap tegur aku,

"oii cik pengapit,kipas pengantin tuu haa,bukan kipas awkk"
errrrrrrr,cisss makcik nih.tego pulakkkk.
"relaxxx arrr,saya pon panas gak makcikkkk,"aku jawabbb..
tp dalam hati jelah.cari kene penampar kalau jawab depan depan.haha.kurang ajo pulan nanti,tak baik dosa:P

toleh toleh sebelah, muka pengantin pempuan mucung sedepa,bepeluh peluh.alamak,sory sory.trus aku kipas sekuat hati macam kipas satey.nasib baik tak tekercabut crown dia.

lepas dah sambut semua,bawak pegi meja makan.

nasik tak luak pun sbb makan kena contro,tak kenyang:(


lepas makan,trus bawak naik pelamin.nak sanding.sebelum naik pelamin jumpa kawan kawan dulu.nak besalam je dah setengah jam,macam sesi bertemu peminat.haihh


amboii,sakan aih bersalam.mcm dia pulak pengantin:P

cukup alert dengan camera.hish hish


haaa,ni muka raja sehari bersanding.



haaa,muka pengapit yg kelamkabut lebih.pengantin relax je

siap ada renjis renjis,tepung tawar.beras kunyit semua cukup.ada makcik tu campak campak beras kunyit kat pengantin siap sampai ke muka aku.aiii,main kasar yea makcik.agak agak la nak suruh saya amik berkat pun,lambat lagi niiii.hehehe.

kira ramai gak lah yang datang, termasuklah VVIP untuk hari tu iaitu co-commander diorg merangkap Pegawai Pemerintah Batalion 20/Batalion Khas KLIA.




yg mana co-commander?haa,yg tgh tengok kita tuuu.tuuu


di samping rakan sepejuangan

seriousnye -_-"


abang abang polis yang single and available.
siapa siapa yang berkenan pls PM me,first come first serve.haha


yg 2 org ni pulak lansung bulan 8 nanti

polis polis wanita


dan best friends aka pengapit

muka riang

confuse.penat ke terharu bang?

pakai heel berinci inci pun saya still yg terpendek:(

okey done!!yeyyy kerja dah siap untuk hari tu.tunggu sebelah lelaki pulak next week kat Telok Intan Perak:)


muka berminyak tahap boleh goreng ayam dua kawah kenduri.yaksss!

dah abis cerita.penat memang penat.tp best dpt experience baru,jadi pengapit.heee."makkkk nak kawin jugak macam diorg bolehh???"
pangggggggg!!!!!kena penampar."blajar bagi habis dulu".."okey" :((

tidur lah macam ni.bye bye.goodnite!!

11 comments:

  1. miza, cop ang jd pengapit aku..aku nk wat kelainan skit..aku nk 2 pengapit..hahahah, sorang dr amsterdam, sorang lg dr australia ^___^

    ReplyDelete
  2. hahahaha,bukamain jauh import ye.nanti buat tema Cinderella.hee

    ReplyDelete
  3. wah! korg ingt plak nenek aku mai dr ostolia.. *ceh! bajet ostolia padehal bijik mate besau mcm india. haha!!

    ReplyDelete
  4. miza: cinderella bila aku kawin ngn datuk A..hehehe

    lia: hehe, kwn2 aku semua ada darah oversea..aku minang ajer ;)

    ReplyDelete
  5. hahahahaa,org australia pun biji mata besar lah lea.kalau gitu dah tukal asal usul plak lah ni,dr india.haha

    ReplyDelete
  6. atin:wahhhhh,bakal datuk tuhh.aku jawa je atin.haha

    ReplyDelete
  7. atin: xpela tin. org minang hebat2. sbb bleh mkn pedas tahap membunuh sel2 dlm bdn homosapiens aku nih. haha

    mixa: tu la, aku msh konpius lg asal usul nih cne. t nk tny n datok jenal, haha! btw kan, ak rse xlm lg je walimatul urus ko nih.. :)

    ReplyDelete
  8. miza ang n angah very sweet couple....lebih menyerlah di pandangan muksu melebihi sang pengantin heheheh...cecepat la walimatulurus eh.....kalo bule pas2 stadi jer trus jalan....x sabaq dah ni nk merasa nasi minyak korang aiiiii heheheheheh

    ReplyDelete
  9. muksu,jgn ckp camtu.malu.hahaa.btw thanks muksu.lambat lagi ni.tunggu lea dulu.nanti langkah bendul.haha

    ReplyDelete

Followers

LIFE,WHATS UP WITH THAT?

PEMILIK (:

My photo
Kedah;Kuala Lumpur
I've never done an "About Me" post or anything... But I’m not really sure what I’d even say for it, or what people want to know.